piątek, 13 lipca 2012

Moje kosmetyki do pielęgnacji włosów :)

Hej kochani :)
Dzisiaj obiecana notka na temat kosmetyków jakich używam do pielęgnacji włosów. Pokaże Wam wszystkie kosmetyki jakie używam, zarówno szampony, odzywki i maski. Jeżeli chodzi o moje włosy to niestety są one w tragicznym stanie, są strasznie przesuszone, łamią się i kruszą. Na stan moich włosów wpływ miało kilka czynników, które może opiszę Wam i opowiem moją "włosową historię" później, w innym poście bo zbyt dużo by pisać ;p;p W związku z kondycją moich włosów staram się kupować kosmetyki nawilżające, odżywcze i przeznaczone właśnie do włosów zniszczonych i suchych.Używam w związku z tym dużo odżywek i masek, a ostatnio zaczęłam olejować włosy. 

SZAMPONY
Jeżeli chodzi o szampony to zawsze staram się mieć co najmniej 2 szampony w łazience :) Nie mam problemów z przetłuszczaniem się włosów, po za tym moje włosy są dosyć grube więc myje je co 3 dni i zawsze innym szamponem, aby dostarczać moim włosom różnych składników odżywczych. Nie oczekuje od szamponów zbyt wiele dlatego, że zazwyczaj i tak nakładam potem na włosy rożnego rodzaju odżywki i maski. Dlatego najważniejsze jest dla mnie żeby szampon dobrze się pienił, był wydajny, nie plątał włosów i miał ładny zapach. Szampon Alterra morela i pszenica to mój najnowszy nabytek, ma ładny owocowy zapach, dobrze się pieni ale jest strasznie niewydajny, użyłam go z 3 razy a już nie ma połowy opakowania więc raczej nie kupię go ponownie. Babydream używam jedynie do mycia pędzli, próbowałam nim myć włosy jednak zbyt je plącze, są po nim dziwne w dotyku takie jakby szorstkie i matowe. Joanna mleko i miód to szampon, który kupuje już któryś raz z kolei, uwielbiam jego zapach, który kojarzy mi się z karmelowymi cukierkami takimi tymi z tym dziadkiem w reklamie ;p;p, a także ma on  przyzwoity skład i jest tani kosztuje ok 5 zł. Syoss i Dove to moje dwa ulubione szampony z tych wszystkich. Po Dove nawet bez użycia odżywki włosy są miękkie i łatwo się rozczesują, po za tym jest on bardzo wydajny, gdyż jest bardzo gęsty i mocno się pieni. Szampon Naturals Herbal z Avonu ma ziołowy ale przyjemny zapach, jednak zauważyłam że trochę obciąża włosy i sprawia że szybciej się przetłuszczaj więc raczej nie kupię go już ponownie.  

ODŻYWKI DO SPŁUKIWANIA

Odżywki do spłukiwania, nakładam zazwyczaj na ok. 3 -5 minut. Isana z babassu- tę odżywkę kupiłam dzięki pozytywnym opiniom na wizażu i blogach, jest to dosyć popularna odżywka i lubiana przez dziewczyny.  Użyłam jej dopiero 2 razy co z reszta widać ;p raz trzymałam ją na włosach 30 minut a raz tylko kilka minut i w obu przypadkach sprawdziła się świetnie. Bardzo nawilża włosy i wygładza je, są po niej miłe w dotyku. Po za tym ma fajny perfumowany zapach, bardzo intensywny. Wella pro series są to odżywki jedne z moich ulubionych, które bez wahania mogę polecić. Moim zdaniem są to produkty bardzo dobre jakościowo i pooprawiają kondycję włosów. Ich cena waha się w granicach 15 zł ale często można je nabyć w promocji już za ok 10 -12 zł. No i znana wszystkim odżywka mleczna Crema al Latte, kupiłam ją na allegro. Ma ona uzależniający, piękny śmietankowo- waniliowy zapach, a po za tym działa cuda, naprawdę cuda. Niesamowicie nawilża i wygładza włosy, są one po niej mięciutkie, nawilżone, wyglądają w przypadku moich włosów o wiele zdrowiej. Są takie lejące i sypkie. Ubóstwiam ją. Po za tym jest bardzo wydajna.

MASKI
Henna Wax kupiłam na allegro z przesyłką zapłaciłam ok 30 zł. Uważam, że są to bardzo dobre i odżywcze maski jednak trzeba ich odpowiednio używać. Z tego co zauważyłam to kiedy nakładałam je na włosy i trzymałam 30 minuut i były one jedynie przykryte folia to nie było żadnych efektów a włosy były matowe, natomiast kiedy podgrzewałam maskę suszarka to wtedy dopiero włosy były miękkie , lśniące i miłe w dotyku było widac że są odżywione. Dalego ważne jest, żeby tę maskę wmasować we włosy i skórę głowy i co jakiś czas ogrzewać suszarką, bądź owinąć je ciepłym ręcznikiem.
To są jakieś włoskie maski jakie kupiłam na allegro z ponad pół roku temu, nie pamiętam niestety ile kosztowały jednka nie zauważyłam po nich właściwie żadnego rezultatu, jedyny plus to taki, że mają ładny zapach i włosy dobrze się po nich rozczesują. A jeżeli chodzi o alterrę to jeszcze nie miałam okazji jej użyć :)

PRODUKTY TERMOOCHRONNE
Moje włosy są z natury falowane, więc często je prostuje. Do ochrony używam mojego ulubionego sprayu got2be. Bardzo dobrze zabezpiecza i chroni włosy oraz działa jak lakier, który utrwala fryzurę. Sprawia, że włosy podczas deszczowej pogody czy wilgotnego powietrza nie pusza się.

ODŻYWKI BEZ SPŁUKIWANIA
 Odżywki bez spłukiwania to mój ulubiony typ odżywek, kocham,  po prostu kocham wszystkiego rodzaju serum, spraye, olejki i tym podobne rzeczy. Posiadam dwa rodzaje Pantene pro-v - sprężyste loki i proste i gładkie. Odżywkę do włosów prostych raczej już nie kupie, praktycznie rzadko jej używam, za bardzo obciąża mi włosy. Natomiast wersja do loków jest świetna. Nakładam odżywkę na mokre włosy i zostawiam do wyschnięcia, a potem jeszcze odrobinę na suche, żeby podkreślić lekko skręt i zapobiec puszeniu.
Pantene natur fusion serum wzmacniające to mój ostatni hit i mój ulubieniec. Serum to kupiłam przypadkiem bo akurat w Rossie była promocja na produkty pantenne za 13 zł. Więc wzięłam to serum bez większego przekonania i jestem nim zachwycona, byłam bardzo zaskoczona jego działaniem . Nakładam je zarówno na mokre jak i na suche włosy. Serum nie obciąża  ich, natomiast ładnie je wygładza i odżywia. Mam naprawdę z niszczone włosy a po tym serum są one bardzo miłe w dotyku, delikatne. Z pewnością kupię ten produkt jeszcze nie raz. Jeżeli chodzi o Joanne Naturia odżywkę z truskawką to użyłam jej dopiero jeden raz więc nie mogę się o niej wypowiedzieć. Serum z Avonu 3D natomiast miło mnie zaskoczyło, bardzo wygładza włosy, są one miękkie, nakładam je przeważnie na końcówki włosów.
Spraye to moja ulubiona forma odżywek bez spłukiwania.Moje ulubione to spraye gliss kur mają one piękne zapachy, nie obciążają włosów, są wydajne i myślę że odżywiają włosy bo nie raz zauważyłam poprawę kondycji moich włosów po użyciu tych odżywek, a także wiele moich koleżanek chwaliło sobie te odżywki. Moim ostatnim nabytkiem jest też dwufazowa odżywka Marion o tej firmie słyszałam wiele dobrego więc zobaczymy, postanowiłam się przekonać. Odzywka Isany niestety nie powaliła mnie, dziwnie pachnie i nie zauważyłam żeby cokolwiek robiła z moimi włosami. Polecić za to mogę odżywkę dwufazową Pantene i odżywkę firmy Loton

JEDWABIE I INNE
Przed prostowaniem na mokre włosy i po wyprostowaniu włosów na końcówki zawsze nakładam jedwab, mój ulubiony to CHI Farouk, dzieki temu zabezpieczam końcówki a włosy są miłe w dotyku. Jedwabu Biosilk natomaist nie polecam, bardzo wysusza włosy i jak dla mnie ma strasznie irytujący zapach, którego nie mogę znieść. Moje dwa ostatnie nabytki to nowy marokański olejek arganowy z Avonu, który używam zamiennie z Chi po prostowaniu włosów i od czasu do czasu na mokre włosy nawet kiedy nie zamierzam ich wyprostować i serum nabłyszczające włosy tez z Avonu, które nie zauważyłam żeby cokolwiek robiło z moimi włosami ale ma tak piękny zapach, który wręcz uzależnia, że używam go z przyjemnością. 

OLEJKI I INNE
Ostatnio zaczęłam olejować włosy. Jest to świetna forma odżywienia włosów. Olej wmasowuję w skórę głowy i nakładam następnie na cała długość włosów. Tak naolejowane włosy owijam w chustę i zostawiam na całą noc. Używam olejków Alterry i olejku kokosowego a od czasu do czasu na same końcówki olejku rycynowego.
A wy macie swoje ulubione kosmetyki do włosów, jakieś hity? Kosmetyki które kupujecie od kilku lat ?
Pozdrawiam :)

9 komentarzy:

  1. wow, niezłą masz kolekcję kosmetyków do pielęgnacji włosów :) ha ha, ja mam ponad połowę mniej...po zdjęciach widać, że kochasz odżywki bez spłukiwania ;P

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje :):* kiedyś to ja miałam tylko szampon i jedną czy dwie odżywki ;p ale odkąd moje włosy są zniszczone to wpadłam w jakiś szał dbania o nie ;p robię wszystko żeby chociaż trochę wyglądały lepiej :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Francuska Fantazja15 lipca 2012 15:35

    Mogłabyś zamieszcza na blogu także zdjęcia składów kosmetyków? Mam taką małą manię:) Szczególnie interesowałoby mnie to nowe serum/olejek do włosów z Avonu z olejem arganowym:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście:) nie ma problemu. Od teraz postaram się zamieszczać:) a olejku z Avonu wkleję dzisiaj wieczorem :)

      Usuń
  4. Muszę w końcu kupić tą maskę crema al latte :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No koniecznie :) polecam :) jest świetna i bardzo wydajna. Na allegro można ją kupić już za 9 zł. Czytałam wiele opinii na jej temat i praktycznie 90% to same pozytywy.

      Usuń
  5. hmm... a czy ilość i różnorodność tych kosmetyków na pewno dobrze na nie działa??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem właśnie ;p;p Niby ich kondycja się poprawiła :) więc może tak :) oczywiście nie używam tych kosmetyków wszystkich na raz np. dzisiaj umyłam włosy szamponem Barwa chmielowym potem nałozyłam na 5 minut odzywkę crema latte a po spłukaniu pantene serum i rozczesałam włosy :)

      Usuń
  6. mój ulubiony mix to jest taki że 3 łyżki oliwy z 1 łyżeczka olejku rycynowego, natomiast olej kokosowy to nie dla mnie włosy każdy w inna stron po tym kokosie:/

    OdpowiedzUsuń