środa, 18 lipca 2012

Błonnik Just Fit

Dzień dobry :);*
Dzisiejsza pogoda nie zachęca do niczego, miałam iść biegać ale za oknem brzydko i pada deszcz więc poćwiczę sobie w domu. 
Dzisiaj chciałabym Wam opisać moje wrażenia na temat błonnika firmy Just Fit, który można kupić w Biedronce. Jest to naturalny błonnik 15% z pełnych ziaren zbóż z zieloną herbatą. Jest też wersja bez zielonej herbaty i ma ona taki sam skład nie licząc herbaty, no której jest zaledwie tylko 0,3 %.
Skład: mąka żytnia pełnoziarnista 29,1%, maka pszenna pełnoziarnista 29,1%, otręby pszenne, mąka owsiana pełnoziarnista 7,3%, mąka jęczmienna pełnoziarnista 7,3%, zielona herbata 0,3%, sól.
Wartość odżywcza w 100g produktu :
Wartość energetyczna to 374 kcal
Białko 11,5g
Weglowodany 67,9g
w tym cukry 2,1g
Tłuszcz  2,9g
w tym kwasy tłuszczowe nasycone 0,5g
Błonnik 15,0g
Sód 0,4g

Błonnik nie jest bardzo twardy, moja babcia go je i jej smakuje więc spokojnie. A jeżeli dla kogoś był by za twardy to zawsze można go zjeść z mlekiem bądź jogurtem ;p. Jeżeli chodzi o walory smakowe no to mówiąc szczerze nie można się tutaj jakiś cudów spodziewać i niezwykłych doznań smakowych ;p. To tak jak byśmy jedli takie kluseczki czy ciasteczka zrobione z rożnych mąk pełnoziarnistych, mocno spieczone w piekarniku. Skład błonnika na pewno zachęca do tego żeby go jeść albo chociaż spróbować-mała zawartość tłuszczu i sodu czyli soli. Duża zawartość błonnika i  węglowodanów ale jak widzimy nie cukrów, a węglowodany są potrzebne np. przy treningu. Błonnik można jeść z jogurtem naturalnym, mlekiem, jogurtem owocowym, kefirem.Wiem, że dużo osób robi tak, że dodaje garść musli, garść orzechów, garść owoców suszonych i do tego trochę błonnika i zalewa mlekiem 0,5 % i to jest naprawdę bardzo pożywne i zdrowe śniadanie. Człowiek po takim śniadanku czuje się cały dzień lepiej, lżej, ma energię. Błonnik można też chrupać sam np. przed telewizorem zamiast niezdrowych przekąsek. Zachęcam do spróbowania.  Ja bardzo lubię błonnik, staram się odżywiać zdrowo dlatego też musli i błonnik to stali bywalcy na moim śniadaniu ;p :)
A wy kochani jedliście już taki błonnik?? Smakuje Wam?
Pozdrawiam :)

15 komentarzy:

  1. Właśnie się na niego czaje, musli uwielbiam, otręby też... ale jakoś nie mogę się przekonać do kształtu tego błonnika;) Przypomina mi jedzenie dla żółwia:P

    Obserwujemy?:)

    OdpowiedzUsuń
  2. No wizualnie to się zgodzę - nie zachęca. Ja go kupuje tylko ze względu na skład i na ten błonnik. Bo walory smakowe, tez nie zachwycają. Po prostu staram się odżywiać zdrowo.;p :) Obserwujemy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie ostatnio się nad nim zastanawiałam ale już na opakowaniu wyglądał dziwnie i odłożyłam. Chyba po niego wrócę i się przekonam na własne kubki smakowe jaki to on jest :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten błonnik kupiłam jak tylko pojawił sie w biedronce:) jedyną jego wadą ( o ile mozna to wogole wadą okreslic;) jest kształt: te pałeczki są ogromne i chcąc zrobic z nich mix z jogurtem w jakims mniejszym pojemniczku to zmiesci sie doslownie kilka sztuk;) ale mozna je polamac na pol i gra:D smak jest taki do ktorego mozna przywyknac a jesli ktos lubi otreby musli i ogolnie produkty zbozowe- na pewno polubi ten blonnik:) zgadzam się ze dla biegaczy jest kapitalny, ja robie 1.5h przed bieganiem taki mix: jogurt pitny z biedronki fruvita0% sliwkowy+polowka banana+ 30-40g tego blonnika- super sprawa, ladnie "kladzie sie" na zoladku i dobrze sie po tym biega:) Po bieganiu 1.5 banana:) POLECAM:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. świetny pomysł na ten "mix" przed bieganiem, muszę go wykorzystać :)

      Usuń
    2. Dziewczyny sprobujcie podobnych z Netto-slodsze lekko ale i mniejsze i wedlug mnie smaczniejsze. warto sprobowac! A efekty, zauwazylam po kilku dniach. Przemiana materii znacznie poprawiona, polecam!:D Ja je wcinam z mlekiem 0,5 lub jogurtem np. activia naturalna :)

      Usuń
  5. Daj znac jak sie sprawdzil u Ciebie:) generalnie banany sa super jesli ktos wlasnie biega i duzo sie rusza,glownie treningi cardio rower plywanie itp. Ale i tak- i moze to zabrzmi troche dziwnie- najfajniejsza jest reakcja ludzi ktorym mowie, ze potrafie wszamac 5-6 bananow dziennie (oczywiscie poza innymi posilkami;) a oni dziwia sie, ze nie tyje:P Bo przeciez banany sa "TAKIE KALORYCZNE!:O" hehe;) i mozna to odwrocic na zasadzie: nie biegam zeby schudnac, biegam zeby moc zjesc 6 bananow dziennie bo poza tym ze mdaja w cholere energii to sa PYSZNEEEEEEEEEE!!!!!! :DDDD pozdrawiam!;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja kiedyś właśnie nie przepadałam za bananami, w sumie tylko przez tę ich kaloryczność ale odkąd zaczęłam trenować i wyczytałam gdzieś, że banany są zalecane przy treningu to wcinam je równo. A wszelkie koktajle z bananów to wręcz uwielbiam. Banany nie dość, że smaczne to jeszcze podobno w nauce pomagają ;p;p A jutro jadę do Biedry to sobie kupię tę fruvitę śliwkową i wypróbuję ten mix :)

      Usuń
  6. ja tez sie ograniczalam z bananami i jeszcze z winogronami:/ a teraz tak jak Ty- ile wlezie hehe;) a masz jakis przepis na koktajl bananowy? po rpostu banan i mleko lub kefir? czy mozna cos dodac jeszcze fajnego?:D:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja zazwyczaj robię tak, że daje dwa banany albo jednego zależy jakie duże ;p i mleko 1,5% i troszkę cukru trzcinowego i nic więcej. Taki najzwyklejszy ale mi smakuje i szybko się robi:) Wiem , ze niektórzy dają cynamon, ale mi jakoś nie podchodzi ;p

      Usuń
  7. hmm, no powiem Ci brzmi super;) ja z kolei uwielbiam cynamon i sypie do wszystkiego niemal, nawet do kurczaka:P a napisz jeszcze proszę, czy np nic Ci nie jest po wymieszaniu banana i mleka?chodzi mi o jakies dolegliwosci odzaoladkowe, trawienne itp, przyznam ze nigdy nie robilam domowego koktajlu;/ boje sie mieszac mleko z czymkolwiek poza kawą;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczak z cynamonem ? hmm brzmi ciekawie :) Kiedyś oglądałam program na tvn style bodajże SOS Uroda i tam była mowa o tym, że człowiek od 3 roku życia nie powinien pić mleka, bo go już nie trawi. Jak dziecko przestaje ssać mleko matki, to już powoli do 3 roku życia zanika u niego enzym (laktaza), który właśnie odpowiedzialny jest za trawienie mleka. A skoro enzym zanika i już go nie mamy to mleko zalega w żołądku i właśnie stąd te wszystkie wzdęcia i inne dolegliwości pokarmowe.Dlatego na pewno takiego koktajlu nie należy pić po jakimś posiłku albo przed. Jak pijam na czczo to raczej rewolucji żołądkowych i problemów nie mam. Mleko najwyżej można zastąpić maślanką, kefirem lub jogurtem naturalnym:)

      Usuń
  8. Tez wlasnie slyszalam ta opinie o mleku i zanikaniu z wiekiem enzymu go trawiacego, nie wiem dlaczego nie odnioslam tego faktu do swoich nieprzyjemnych doswiadczen z mlekiem;) Dzieki:)Zrobilam ten koktajl w oparciu o jogurt naturalny i wlasnie go pije piszac tego posta;)) PYCHA:D bananik z tym jogurtem i troche cynamonu, dodalam tez pol malej lyzeczki cukru waniliowego- rany ..normalnie niebo w gebie:DDD pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O właśnie cukier waniliowy- dobry pomysł :p na pewno urozmaica smak koktajli :) muszę sprawdzić :)

      Usuń